Mai nou a devenit o moda ca firmele, institutiile si brandu-rile sa se prefaca ca le pasa de oameni. I-au dat si nume: Corporate Social Responsability (CSR). Pe dinafara, pare ca brand-ul, firma chiar are o inima pentru ai ajuta pe altii, dar in interior niste capete luminate stau si gandesc: „oare cu cat vor cumpara mai mult daca parem ca ne pasa?„.
Multe reclame deja intra in aceasta sfera. De exemplu reclamele la FNI (la care le pasa de tine), chiar si reclamele actuale la asigurari sau modul in care se filmeaza politicienii cand duc si ei niste pachetele la saraci. Toata firmele si marcile de produse vor sa te faca fericit. Dar la majoritatea nu le pasa. Angajatorii le spun angajatilor ca sunt o familie dar ii dau afara la prima scadere de vanzari.
Nu vreau sa vin eu sa spun acum: uite cum sunt altii iar eu nu sunt la fel. NU aceasta e ideea. Realitatea este ca oamenii s-au cam prins cum sta treaba si de aici o alta problema: incep sa puna la indoiala si gesturile sincere. Cunosc persoane si printre voi stiu ca sunt, care ajuta neconditionat, fara vreo obligatie.
Si totusi, ajungem si noi sa ne punem intrebarea daca acel SMS de felicitare, aniversare a fost trimis asa ca trebuie sau chiar este sincer, daca complimentul e gratuit sau chiar adevarat, etc? Oamenii au ajuns sa se comporte precum firmele. Doar ca firmele nu au suflet pe cand oamenii da.
Aici ar trebui sa invatam de la copii. Cand un copil de 3 ani iti spune: „mami, esti daguţă” cred ca este sincer. Daca se supara pe tine, are motivele lui dar nu rezista mult si se impaca rapid. Uneori mai intreaba si „de ce are nenea asta urechile asa mari?„, dar asta e. Avem acesti mici „profesori” ai sinceritatii in casele noastre. Sa invatam si de la ei.
Lasa un comentariu
Buna. Alina….ai mare drptate…problema cu increderea porneste din faptul ca oamenii au fost inselati, mintiti…le este tare greu sa reinceapa sa simta…sa plece de la „prezumtia de nevinovatie…””” , sa capete incredere…si atunci generalizam…toti doctori, toti politicieni, toti……etc…cu tot ceea ce venim in contact…nu mai suntem in stare sa fim obiectivi….sa incercam sa vedem partile bune…sa incercam sa gasim calitati…, sa fim sinceri….ca niste copii!!!
Intr-adevar ne este greu sa credem ca mai este ceva pe gratis in ziua de azi, sau ca putem primi ceva fara sa trebuiasca sa gasim o cale de a rasplati cumva gestul facut de cineva pentru noi.Nici noi nu prea mai facem lucruri gratuite pentru altii… din pacate. Biblia ne invata ca e mai ferice sa dam decat sa primim, si darul fara plata al lui Dumnezeu este viata vesnica prin Isus Hristos… si cu toate astea ne straduim sa castigam prin faptele noastre mantuirea. Sa ne incredem in Dumnezeu ca niste copilasi.
incredere….asa un cuvant atat de scump…si de greu de folosit…si intr-un domeniu precum sanatatea primeste 3 raspunsuri diferite de la acelasi medic.., in perioade diferite de timp….si atunci cum facem cu increderea in noi, in ceilalti care ar trebui sa ne ajute.., cand te simti atat de dezamagit..nu mai poti avea putere sa ai incredere….